SEO dla fotografika – zagadnienie pozycjonowania fotografii ślubnej

 

Nie trzeba robić badań, by przekonać się jak pożąda jest wiedza o pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych. Wystarczy wejść na blogi branżowe, fora o pozycjonowaniu i rzucić okiem na statystyki oraz aktywność użytkowników. Zainteresowanie tematyką ciągle rośnie.

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej nie jest łatwą sztuką, jednak jest to umiejętność której można się nauczyć. Co więcej, można samodzielnie zwiększyć widoczność swojej strony na frazy, które nie należą do bardzo konkurencyjnych. Jednak zapomnijcie o kupowaniu linków czy jakichkolwiek precli z takich portali jak allegro. SEO wymaga umiejętności, taktyki i czasu.

 

SEO dla fotografa - pozycjonowanie fotografii ślubnej - opracowanie podstaw zagadnienia

Nie trzeba przekonywać o potrzebie reklamowania firmy fotograficznej czy usługowej w sieci. Coraz więcej Par Młodych poszukuje fotografa ślubnego właśnie przy użyciu wyszukiwarki Google. Przy czym, pragnę zauważyć że nie wynika to jedynie z łatwości poszukiwań i otrzymania wyników. Coraz więcej Par Młodych uświadamia sobie rolę fotografa oraz zależność pomiędzy jego stylem fotografowania a efektem końcowy.

Choć nie trzeba szukać daleko osób, które wybierają fotografa ślubnego, wyłącznie na podstawie polecenia – nie zapoznając się z jego portfolio. To na rynku pojawia się tendencja, do poszukiwania i wyboru wyspecjalizowanego fotografika. Jakich klientów przyciąga moja osoba? Klientów, którzy szukają fotografii ślubnej uprawianej w naturalnym a zarazem nowoczesnym stylu. Staram się dawać o tym jasny i zdecydowany przekaz.

Z tego przykładu wynikać może jedno. Nie każdemu fotografowi, potrzebne jest pozycjonowanie strony internetowej. Jeśli mamy wystarczającą ilość klientów z poleceń, nie mamy aspiracji do intensywnego rozwoju czy specjalizacji. To koszty pozycjonowania, mogą przerosnąć osiągnięty efekt.

 

Pozycjonowanie strony fotografii ślubnej – dziś

Jak dziś wygląda pozycjonowanie, wie chyba każdy kto wysłał zapytanie do agencji SEO. Coraz częściej znajdziemy propozycje rozliczenia abonamentowego. Jest to jakieś rozwiązanie, ale kosztowne i niosące spore ryzyko. Sam model rozliczeń nie jest czymś, czego powinni bać się fotograficy. Zagrożeniem może być niekompetentna czy nawet firma nastawiona na wyłudzenie. Wystarczy pogrzebać w sieci, a znajdziecie sporo na ten temat.

Jeszcze kilka lat temu, można było skorzystać z usług pozycjonowania z modelem rozliczeń – za efekt. Czyli płaciło się za obecność na określonej pozycji w wyszukiwarce. Niby wszystko ładnie i pięknie, nikt nikogo nie oszuka ale… niosło to większe ryzyko, niż obecne formy abonamentowe. Firmy pozycjonujące posuwały się do skrajnych metod zdobywania pozycji, czego efektem mogło być wpadnięcie domeny w filtr czy nawet zbanowanie. Sam miałem kilka przygód z takimi firmami. Na szczęście kończyło się tylko, na ich niemożności wybicia domeny.

 

SEO dla fotografa – jak się do tego zabrać?

Komu powierzyć pozycjonowanie? Czy robić to samodzielnie? Jak się rozliczać? Jaki budżet na to przeznaczyć? Na jaki okres związać się z firmą pozycjonującą? Takich pytań jest dużo. Co gorsza, każdy kto chciałby rozwikłać te problemy, nie znajdzie jednoznacznej odpowiedzi. Przykładem jest najpopularniejsze forum o pozycjonowaniu i optymalizacji. Osoby chcące rozwikłać tam problemy, często otrzymują sprzeczne informacje. Problem narasta przez sklepy internetowe, w których można kupić gotowe pakiety linków. Jest to gotowa recepta na – kłopoty.

Nie ukrywam, że w Polsce jest sporo osób i agencji, które zajmują się kwestią pozycjonowania w sposób profesjonalny, kompleksowy i bezpieczny. Jednak jest to często półka cenowa, nieosiągalna dla zwykłych fotografów ślubnych. Alternatywą jest system adWords, czyli płatność za kliknięcie. Jednak mnie osobiście, zawsze boli widok topniejących środków na koncie:)

Często fotograficy decydują się by pozycjonować stronę samodzielnie. Uprzedzam, że jest to bardzo trudne i czasochłonne zajęcie. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i zakasać rękawy do ciężkiej pracy. Absolutną podstawą jest zdobycie kompleksowej wiedzy, na temat SEO, zmian które następowały w tej branży, a także ktoś kto poprowadzi fotografa za rękę.

 

Samodzielne pozycjonowanie

Czy dasz radę robić to samodzielnie? Oczywiście! Nie znaczy to jednak, że jest to proste. Po pierwsze nie spodziewaj się efektów za kilka miesięcy. Twoja strategia powinna opierać się na dłuższej perspektywie. Zdobądź wiedzę – to jest klucz do sukcesu. Masz dwie możliwości: (1)zdobywaj wiedzę na branżowych portalach(szczególnie angielsko języczne) i testuj zdobytą wiedzę, (2)udaj się do kogoś doświadczonego, kto zna się na rzeczy i jest w stanie przekazać Ci swoją wiedzę.

Kolejnym elementem jest ciężka praca. Pozycjonowanie i optymalizacja nie robią się same. Trzeba zdobytą wiedzę przekuć w sukces. Ciągła optymalizacja i powiększanie zasobów swoje strony internetowej, no i oczywiście – zdobywanie linków. Zastanów się czy jesteś w stanie poświęcić codziennie kilka godzin na pracę związaną z optymalizacją i pozycjonowaniem. Jeśli tak, to droga otwarta. Nagroda będzie bardzo przyjemna:)

 

 

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Pisz do mnie.

Zobacz inne porady dla fotografów:

 

WARSZTATY/SZKOLENIE z pozycjonowania

dla fotografów i nie tylko

Baner warsztaty szkolenie seo pozycjonowanie kurs samodzielne

Myślę, że nie trzeba tłumaczyć czym jest pozycjonowanie SEO. Wiedza z zakresu pozycjonowania jest rozchwytywana przez ogromną grupę internautów, szczególnie tych chcących dotrzeć do swoich klientów przez Internet. Niestety sytuacja na polskim rynku usług SEO, powoduje że wielu startujących przedsiębiorców daje się nabrać na piękne slogany firm pozycjonujących, a w ostateczności zamiast zyskać – tracą. Wszystkie znaki na niebie wskazują, że przyszłością dla małych firm i pojedynczych osób jest samodzielne pozycjonowanie. Nie trać czasu i złudnych nadziei na tanie ≠ pozycjonowanie i działaj sam już dziś. Zapoznaj się ze szczegółami szkolenia kliknij tutaj.

Recommended Posts
Napisz do mnie!

Zapytaj o:
-termin
-cennik
-szczegóły współpracy